طوفان شریفی بوکسور وزن ۹۲ کیلوگرم کشورمان در مرحله نیمه نهایی موفق به کسب مدال برنز شد و برای نخستین بار در تاریخ بوکس زنجان به مدال آسیایی رسید.

تاریخ سازی طوفان شریفی برای بوکس استان زنجان

به گزارش قدس آنلاین، مسابقات قهرمانی بوکس آسیا ۲۰۲۲ با حضور ۳۲۰ (۲۱۱ مرد و ۱۰۹ زن) بوکسور از روز سه‌شنبه ۱۰ آبان ماه در شهر امان پایتخت اردن آغاز شد و روز شنبه به پایان رسید.

در روز نهم این رقابت‌ها و در مرحله نیمه نهایی، شاهین موسوی در وزن ۷۵ کیلوگرم و طوفان شریفی در وزن ۹۲ کیلوگرم به‌ عنوان نمایندگان کشورمان به مصاف رقبای خود رفتند.

طوفان شریفی بوکسور وزن ۹۲ کیلوگرم کشورمان در مرحله نیمه نهایی رو در روی «آیبک اورالبای» دارنده مدال طلای المپیک جوانان ۲۰۱۸ و مدال نقره جوانان جهان ۲۰۱۸ از قزاقستان قرار گرفت و در مصاف با این بوکسور قدرتمند با نتیجه ۵ بر صفر مغلوب و به نشان برنز آسیا بسنده کرد.

نصرالله سائلی، رئیس هیأت بوکس استان زنجان در این باره گفت: طوفان شریفی برای نخستین بار در تاریخ بوکس استان زنجان یک مدال برون مرزی را در وزن ۹۲ کیلوگرم کسب کرد.

رئیس هیأت بوکس استان زنجان افزود: همچنین محمد کمالی دیگر بوکسور زنجانی که در وزن ۶۰ کیلوگرم اعزام شده بود، موفق نشد مقامی کسب کند.

وی اضافه کرد: موضوع دیگری که برای استان زنجان مایه افتخار است، این است که از زنجان و خوزستان دو نفر ملی پوش فیکس داشتند که از زنجان و خوزستان بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.